Συχνές Ερωτήσεις

Στη διεθνή βιβλιογραφία, το Γραφείο Πίστης (Credit Bureau ή Credit Reference Agency) ορίζεται ως ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, το οποίο επεξεργάζεται πληροφορίες οικονομικής συμπεριφοράς φυσικών και νομικών προσώπων, προκειμένου να υποστηρίξει έναν πιστωτή κατά την διαδικασία αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας των πελατών του. Η Διεθνής Τράπεζα (World Bank), θέτει ως προϋπόθεση για τη λειτουργία του Γραφείου Πίστης την επεξεργασία τραπεζικών δεδομένων.

Ιστορικά, τα πρώτα Γραφεία Πίστης εμφανίστηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά την οικονομική κρίση του 1837, ενώ στην Ευρώπη εμφανίστηκαν λίγο αργότερα. Βασικός σκοπός των Γραφείων Πίστης ήταν η ανταλλαγή, μεταξύ πιστωτών, πληροφοριών που αφορούσαν το αξιόχρεο των πελατών τους, οι οποίοι λάμβαναν προϊόντα ή υπηρεσίες με πίστωση. Με την πάροδο του χρόνου, η ανταλλαγή πληροφοριών μέσω των Γραφείων Πίστης κάλυψε πολλούς τομείς της οικονομίας, μηχανογραφήθηκε και αυτοματοποιήθηκε. Σήμερα, Γραφεία Πίστης λειτουργούν στις περισσότερες χώρες διεθνώς.

Σε όλες τις χώρες - μέλη της Ε.Ε., οι οποίες διαθέτουν τέτοιους μηχανισμούς, έχει  αποδειχθεί ότι τα συστήματα παροχής δεδομένων πιστοληπτικής συμπεριφοράς δανειοληπτών έχουν συμβάλει με ουσιαστικό τρόπο στην ανάπτυξη και προστασία του θεσμού της τραπεζικής πίστης, στη μείωση του πιστωτικού κινδύνου, στην εξυγίανση των οικονομικών συναλλαγών και στην ομαλή λειτουργία της χρηματοπιστωτικής αγοράς.

Τα Αρχεία της Τειρεσίας δεν περιλαμβάνουν οικονομική εκτίμηση ή άλλη αξιολόγηση των δεδομένων που εντάσσονται σ΄ αυτά. Η αξιολόγηση των δεδομένων αυτών εναπόκειται αποκλειστικά στους αποδέκτες τους, οι οποίοι τα συνεκτιμούν και με τα στοιχεία που οι ίδιοι διαθέτουν, σε συνδυασμό βέβαια και με την οικονομική συναλλαγή που πρόκειται να πραγματοποιήσουν και την πολιτική χορηγήσεων που ακολουθούν.
Συνεπώς, τα δεδομένα των αρχείων της Τειρεσίας έχουν, σαφώς επικουρικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν υποχρεώνουν, παρακινούν ή αποτρέπουν τον αποδέκτη τους να πραγματοποιήσει ή να μην πραγματοποιήσει κάποια οικονομική συναλλαγή

Η ενημέρωσή σας (άσκηση δικαιώματος πρόσβασης) μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνον μέσω της Τειρεσίας, που τηρεί τα αρχεία και έχει τον ρόλο του Υπεύθυνου Επεξεργασίας.

Α. Προσκομίζοντας στην Τειρεσίας τα κατάλληλα δικαιολογητικά, ώστε να συμπληρωθούν ή διαγραφούν, κατά περίπτωση, τα δεδομένα που σας αφορούν.

Β. Φροντίζοντας να τακτοποιείτε τις οικονομικές σας υποχρεώσεις εγκαίρως (πληρωμές δόσεων, συναλλαγματικών, επιταγών κλπ.) και να μην αναλαμβάνετε οικονομικούς κινδύνους, στους οποίους δεν είστε σίγουροι ότι θα μπορείτε να ανταποκριθείτε στο μέλλον.

Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας, όταν επισκέπτεστε τα Γραφεία της Τειρεσίας για οποιαδήποτε συναλλαγή, παρακαλούμε να έχετε μαζί σας το Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητάς σας ή το Διαβατήριό σας και να γνωρίζετε τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) σας.

Αν στείλετε τα δικαιολογητικά μέσω ηλεκτρονικού ή φυσικού ταχυδρομείου, παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε τα τυποποιημένα έντυπα αιτήσεων.
Επιπλέον, σε κάθε περίπτωση, ανάλογα με το αίτημά σας (συμπλήρωση - διόρθωση/διαγραφή δεδομένων κ.λπ.) θα χρειαστούν τα σχετικά δικαιολογητικά. Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία, μπορείτε να απευθυνθείτε στο τηλεφωνικό μας κέντρο ή στην ενότητα Εξυπηρέτηση Κοινού.

Έχετε τα ακόλουθα δικαιώματα:

Α. Δικαίωμα Πρόσβασης

Να γνωρίζετε ποια προσωπικά σας δεδομένα τηρεί και επεξεργάζεται η Τειρεσίας, την προέλευσή τους, τους σκοπούς επεξεργασίας τους, καθώς και τον χρόνο τήρησής τους ανά αρχείο ή στο σύνολό τους. Επιπλέον, στο πλαίσιο της άσκησης του δικαιώματός σας για πρόσβαση, μπορείτε να πληροφορηθείτε για τις αναζητήσεις που έγιναν από τους αποδέκτες των αρχείων μας κατά το τελευταίο εξάμηνο (αριθμός και προέλευση), συμπεριλαμβανομένης και της τυχόν ενεργοποίησης της έκτακτης ειδοποίησης (alarm) σε περίπτωση καταχώρισης ή διαγραφής δεδομένων που σας αφορούν.


Β. Δικαίωμα Διόρθωσης

Να ζητήσετε τη διόρθωση ή και τη συμπλήρωση των ανακριβών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα σας, ώστε να είναι πλήρη και ακριβή.
Στην περίπτωση αυτή θα χρειαστεί να προσκομίσετε κάθε απαραίτητο έγγραφο, από το οποίο να προκύπτει η ανάγκη διόρθωσης ή συμπλήρωσης. Σε περίπτωση διόρθωσης, η Τειρεσίας ενημερώνει τους αποδέκτες κατά το τελευταίο εξάμηνο των δεδομένων που διορθώθηκαν ή κατά τον τυχόν συντομότερο χρόνο που το υπ’ όψη δεδομένο υπήρξε καταχωρημένο στο αρχείο.

Γ. Δικαίωμα Περιορισμού της Επεξεργασίας

Να ζητήσετε τον περιορισμό της επεξεργασίας των δεδομένων σας. Έκφανση του δικαιώματος περιορισμού της επεξεργασίας αποτελεί και το δικαίωμα µη μετάδοσης δεδομένων, όπως αυτό περιγράφεται παρακάτω.

Δ. Δικαίωμα Εναντίωσης

Να αρνηθείτε ή και να εναντιωθείτε σε οποιαδήποτε περαιτέρω επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων που τηρεί η Τειρεσίας, συµπεριλαµβανοµένου και του «scoring» (Συστήματος βαθμολόγησης πιστοληπτικής συμπεριφοράς).

Ε. Δικαίωμα Διαγραφής / Δικαίωμα στη Λήθη

Να ζητήσετε τη διαγραφή των προσωπικών σας δεδομένων από τα αρχεία που τηρεί η Τειρεσίας, σύμφωνα με το άρθρο 17 ΓΚΠΔ. Σε περίπτωση διαγραφής δεδομένου, η Τειρεσίας ενημερώνει τους αποδέκτες κατά το τελευταίο εξάμηνο των δεδομένων που διεγράφησαν ή κατά τον τυχόν συντομότερο χρόνο που το υπ’ όψη δεδομένο υπήρξε καταχωρημένο στο αρχείο.

ΣΤ. Δικαίωμα φορητότητας
Να ζητήσετε τη φορητότητα των δεδομένων σας, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων.

Σχετικά με την άσκηση των παραπάνω δικαιωμάτων, σημειώνονται τα εξής:

  • Τα δεδομένα που η Τειρεσίας καταχωρίζει στα αρχεία της είναι απολύτως απαραίτητα για την εξυπηρέτηση του σκοπού της επεξεργασίας και η διενεργούμενη από αυτή επεξεργασία και τήρηση των δεδομένων είναι απαραίτητη για τη συμμόρφωση με έννομη υποχρέωση, αλλά και για τους σκοπούς των εννόμων συμφερόντων των αποδεκτών των δεδομένων (που υπερτερούν των δικαιωμάτων και ελευθεριών των υποκειμένων τους) και την εκτέλεση σύμβασης μεταξύ αυτών (πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων, χάριν των οποίων τα αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς λειτουργούν) και των υποκειμένων.

Η Τειρεσίας έχει, σύμφωνα με τα παραπάνω, δικαίωμα να αρνηθεί το αίτημά σας για περιορισμό της επεξεργασίας ή διαγραφή των προσωπικών σας δεδομένων ή την εναντίωσή σας στην εκ μέρους της επεξεργασία εάν το αίτημα δεν τεκμηριώνεται επαρκώς, εάν η επεξεργασία των δεδομένων είναι απαραίτητη σύμφωνα με τη νομοθεσία ή για τη θεμελίωση, άσκηση ή υποστήριξη νόμιμων δικαιωμάτων της.

  • Παρά τα παραπάνω και παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο δικαίωμα δεν προβλέπεται από τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ), αλλά χορηγείτο στα υποκείμενα σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο του Ν. 2472/1997 και των κανονιστικών αποφάσεων της Αρχής ως μορφή του προβλεπόμενου σε αυτά δικαιώματος αντίρρησης, εφόσον το επιθυμείτε η Τειρεσίας μπορεί να παύσει να μεταδίδει τα δεδομένα που σας αφορούν προς τους αποδέκτες των αρχείων της, οπότε και θα εμφανίζεται στο εξής σχετική ένδειξη (μη μετάδοση δεδομένων).
    Το παραπάνω δικαίωμα αποτελεί ειδικότερη έκφανση του δικαιώματος περιορισμού της επεξεργασίας (άρθρο 18 ΓΚΠΔ).

Η άσκηση των παραπάνω δικαιωμάτων ενεργεί για το μέλλον και δεν αφορά σε επεξεργασία δεδομένων που έχει ήδη πραγματοποιηθεί.

Ζ. Δικαίωμα Καταγγελίας στην ΑΠΔΠΧ

Να υποβάλετε καταγγελία στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.dpa.gr), εφόσον θεωρείτε ότι προσβάλλονται τα δικαιώματά σας με οποιονδήποτε τρόπο.

Η Εταιρία έχει ορίσει Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων σύμφωνα με το αρ. 37 του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (τηλ. 210 36.76.700, dpo@tiresias.gr, Αλαμάνας 2 151 25 Μαρούσι).

Ο χρόνος τήρησης των δεδομένων που τηρεί η Τειρεσίας στα παραπάνω αρχεία της ορίζεται στο αρ. 40 Ν. 3259/2004, όπως τροποποιήθηκε με το αρ. 70 Ν. 3746/2009 και το αρ. 4 Ν. 3816/2010 και ισχύει. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τους χρόνους τήρησης των δεδομένων του κάθε αρχείου, δείτε στην ενότητα Νομοθεσία

Για τα δεδομένα των αρχείων ΣΑΥ & ΣΥΠ παρακαλούμε δείτε εδώ

Τα Δεδομένα Συγκέντρωσης Χορηγήσεων (ΣΣΧ) διαβιβάζονται στην Τειρεσίας με ηλεκτρονικά μέσα από:

- Πιστωτικά ιδρύματα
- Εταιρίες παροχής πιστώσεων
- Χρηματοδοτικής μίσθωσης
- Πρακτορεία επιχειρηματικών απαιτήσεων
- Εταιρίες έκδοσης και διαχείρισης καρτών
- Εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις
- Ιδρύματα πληρωμών, εφόσον παρέχουν πίστη
- Ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος, εφόσον παρέχουν πίστη
- Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ) (εφεξής Φορείς), οι οποίοι είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την ακρίβεια των δεδομένων.

Εφόσον είστε εγγυητής σε δάνειο ή κάρτα και το αρμόδιο πιστωτικό - χρηματοδοτικό ίδρυμα αναγγείλει την σχετική πληροφορία και στο όνομά σας, θα καταχωρηθεί στο Αρχείο Συγκέντρωσης Χορηγήσεων, στα στοιχεία σας, η σχετική πληροφορία με ένδειξη ότι πρόκειται για εγγυητή.

Σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης δανείου ή πιστωτικής κάρτας, μετά από αναγγελία του αρμόδιου πιστωτικού – χρηματοδοτικού ιδρύματος, θα καταχωρηθεί στο Αρχείο Αθέτησης Υποχρεώσεων, στα στοιχεία σας, η σχετική πληροφορία με ένδειξη ότι πρόκειται για εγγυητή.

Αν βάσει αυτής της καταγγελίας εκδοθεί διαταγή πληρωμής, στο αρχείο Αθέτησης Υποχρεώσεων, στα στοιχεία σας, θα καταχωρηθεί και η πληροφορία που αφορά στην έκδοση διαταγής πληρωμής με ένδειξη ότι πρόκειται για εγγυητή.

Όχι. Σύμφωνα με την αρ. 109/1999 Απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (24/ 2004, ΦΕΚ Β' 684/ 11.5.2004), τη διάταξη του αρ. 40 παρ. 2 Ν. 3259/2009 και τον GDPR, δεν απαιτείται η συγκατάθεσή σας για την εν λόγω επεξεργασία.

Η πληροφορία της έκδοσης ακάλυπτης επιταγής καταχωρείται μόνο στο όνομα του εκδότη της. Εφόσον όμως, εκδοθεί διαταγή πληρωμής βάσει της επιταγής αυτής και κατά του οπισθογράφου, τότε η σχετική πληροφορία καταχωρείται και στο όνομα του οπισθογράφου.

Τα δεδομένα συγκέντρωσης χορηγήσεων διατηρούνται για πέντε χρόνια, από την τελευταία ενημέρωσή τους από τους χρηματοπιστωτικούς φορείς. Αυτό ισχύει είτε αυτή διαβιβάζεται από τον φορέα σε ηλεκτρονική μορφή, είτε προσκομίζεται από τον ενδιαφερόμενο με μορφή έντυπης βεβαίωσης του φορέα.

Τα δεδομένα που αφορούν σε εγγυητικές επιστολές και ενέγγυες πιστώσεις, διατηρούνται στο αρχείο για πέντε χρόνια, από την κατάπτωση/μη πληρωμή της εγγυητικής επιστολής ή της ενέγγυας πίστωσης αντίστοιχα. Σε περίπτωση εμπρόθεσμης πληρωμής διαγράφονται αυτόματα.

Τα δεδομένα του Αρχείου Συγκέντρωσης Χορηγήσεων τηρούνται για πέντε χρόνια μετά την τελευταία ενημέρωσή τους από τους φορείς χορήγησης.

Το score σας παράγεται με βάση το σύνολο των δεδομένων σας που εμφανίζονται στα αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς της εταιρίας μας (ΣΑΥ-ΣΥΠ-ΣΣΧ) από στατιστικά μοντέλα που το υπολογίζουν βάσει της στατιστικής αποτίμησης της παρελθούσας συναλλακτικής συμπεριφοράς, είναι δε δυναμικό και αλλάζει κάθε φορά που αλλάζουν τα δεδομένα που σας αφορούν.

Ενδεικτικοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν το score είναι:
- Οι καθυστερήσεις στην αποπληρωμή οφειλών από χορηγήσεις
- Η ύπαρξη δεδομένων αθέτησης οικονομικών υποχρεώσεων (ΣΑΥ)
- Η συνέπεια στην πληρωμή οφειλών από χορηγήσεις
Το score σας αξιολογείται αποκλειστικά από τα πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύματα που το αιτήθηκαν, τα οποία λαμβάνουν τη σχετική απόφαση για χορήγηση ή μη δανείου ή πίστωσης, σε συνδυασμό και με τις λοιπές πληροφορίες που διαθέτουν και την πολιτική χορηγήσεων που ακολουθούν. Επομένως, η συγκεκριμένη κάθε φορά βαθμολόγηση δεν συνεπάγεται μόνη της τη χορήγηση ή μη δανείου/πίστωσης.

Μπορείτε να δείτε τις προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά που χρειάζονται στην ενότητα Εξυπηρέτηση Κοινού 

Στο αρχείο Συγκέντρωσης Χορηγήσεων (ΣΣΧ) απεικονίζονται και τυχόν καθυστερήσεις στην αποπληρωμή οφειλών από χορηγήσεις. Η ύπαρξη καθυστερήσεων στην αποπληρωμή των οφειλών είναι ένας από τους παράγοντες που επηρεάζει το score.

- Αποδοχή καρτών, οι οποίες έχουν προηγουμένως δηλωθεί ως απολεσθείσες ή κλαπείσες.

- Αποδοχή καρτών που δεν έχουν χορηγηθεί από τον χρηματοπιστωτικό φορέα ή από αντίστοιχο φορέα του εξωτερικού (π.χ. παραχαραχθείσες ή παραποιημένες κάρτες).

- Διενέργεια ή πληκτρολόγηση πραγματικών ή εικονικών συναλλαγών χωρίς την εξουσιοδότηση του κατόχου.

- Παραβίαση όρων της Σύμβασης Συνεργασίας μεταξύ της επιχείρησης και του χρηματοπιστωτικού φορέα για την αποδοχή καρτών, που δεν περιλαμβάνονται στις προηγούμενες περιπτώσεις.

- Επιχειρήσεις που θεωρούνται ότι είναι Κοινά Σημεία Πώλησης (Common Point of Purchase). Με λίγα λόγια, επιχειρήσεις στις οποίες έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα υποκλοπής στοιχείων καρτών.

- Ξέπλυμα χρήματος (Laundering).

- Επιχειρήσεις που έχουν κηρυχθεί σε πτώχευση, έχουν τεθεί υπό εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση ή δε λειτουργούν για οποιονδήποτε λόγο ή έχουν λυθεί.

- Αλλοίωση των ποσών των συναλλαγών στα χρεωστικά δελτία που εκδίδονται κατά τις συναλλαγές.

- Αυτοχρηματοδότηση. Πρόκειται για δημιουργία εικονικών συναλλαγών για ίδιο λογαριασμό ή για λογαριασμό συγγενικών προσώπων.

- Σπάσιμο συναλλαγών (π.χ. έκδοση περισσοτέρων του ενός χρεωστικών δελτίων για μία συναλλαγή, ώστε το συνολικό ποσό της συναλλαγής να διαιρείται σε μικρότερα ποσά που δεν υπερβαίνουν το όριο της επιχείρησης για συναλλαγές με κάρτες χωρίς έγκριση).

- Ανακριβείς αιτήσεις χορήγησης κάρτας που διαβιβάζονται από την επιχείρηση στον χρηματοπιστωτικό φορέα, στα πλαίσια της μεταξύ τους συνεργασίας.

- Ανακριβής αίτηση συνεργασίας της επιχείρησης προς τον χρηματοπιστωτικό φορέα. Πρόκειται για αίτηση συνεργασίας, η οποία εμπεριέχει ανακριβή ή ψευδή στοιχεία.

- Πραγματοποίηση συναλλαγών, με επίκληση εικονικής έγκρισης.

- Υπέρογκος αριθμός αντιλογισμών (charge backs) / αμφισβητήσεων συναλλαγών.

Η πληροφορία της εκχώρησης καταχωρείται στο αρχείο Εκχωρημένων Απαιτήσεων από Συμβάσεις ή/και Πιστοποιήσεις Εκτέλεσης Δημοσίων Έργων, έπειτα από αναγγελία της Τράπεζας στην οποία έχει εκχωρηθεί η απαίτηση που απορρέει από τη σύμβαση ή την πιστοποίηση.

Το Αρχείο περιλαμβάνει δημοσιευμένες πράξεις (σύσταση, τροποποίηση καταστατικού, συγχώνευση κλπ.) και τα δημοσιευμένα σε αυτές στοιχεία των εταιριών, συμπεριλαμβανομένων αυτών που αφορούν τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων, τους διαχειριστές και τους εταίρους των εταιριών.

Μπορείτε να ενημερωθείτε από το Γραφείο Εξυπηρέτησης Κοινού όποτε επιθυμείτε, χωρίς κόστος, είτε είστε ιδιώτης είτε έχετε επιχείρηση ή είστε ελεύθερος επαγγελματίας:

  • Στέλνοντας email στο tiresias@tiresias.gr και επισυνάπτοντας την αίτηση άσκησης δικαιώματος πρόσβασης φυσικού/νομικού προσώπου, που θα βρείτε στη σελίδα Γραφείο Εξυπηρέτησης Κοινού, με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής σας από Δημόσια Αρχή ή μέσω του «e-dilosi».
  • Εάν επιθυμείτε να λάβετε την απάντηση ηλεκτρονικά, θα πρέπει να συμπληρώσετε την αίτηση μέσω gov.gr, για να μπορέσουμε να σας ταυτοποιήσουμε. Αναλυτικές οδηγίες δείτε εδώ. Διαφορετικά, για λόγους ασφάλειας, η απάντηση θα σας σταλεί με συστημένη επιστολή.
  • Στα γραφεία μας, Αλαμάνας 1, 151 25 Μαρούσι, έπειτα από ραντεβού που μπορείτε να προγραμματίσετε τηλεφωνικά στο 210 3676700 τις εργάσιμες ημέρες, από 9:00 π.μ. έως 4:00 μ.μ. Ώρες εξυπηρέτησης κοινού: από 8:30 π.μ. έως 2:00 μ.μ.
  • Με ταχυδρομείο, προς Γραφείο Εξυπηρέτησης Κοινού, Αλαμάνας 1, 151 25 Μαρούσι.

Η παρουσία ενός Γραφείου Πίστης σε μία οικονομία επιλύει το σημαντικό πρόβλημα της δυσανάλογης πληροφόρησης μεταξύ του πιστωτή και του δανειολήπτη καθότι, κατά κανόνα, ο δανειολήπτης γνωρίζει καλύτερα το οικονομικό του προφίλ από τον πιστωτή, στον οποίο απευθύνεται για δανειοδότηση.

Μέσω ενός Γραφείου Πίστης, ο πιστωτής αποκτά ολοκληρωμένη εικόνα για το αξιόχρεο και την πιστοληπτική ικανότητα του δανειολήπτη, έχοντας έτσι τη δυνατότητα επιλογής να προχωρήσει σε δανειοδότηση εφόσον εκτιμήσει ότι ο τελευταίος έχει την ικανότητα αποπληρωμής του δανείου ή πίστωσης που αιτείται. Με τον τρόπο αυτό, ο πιστωτής αφενός, μειώνει τον πιστωτικό κίνδυνο που διαχειρίζεται στο χαρτοφυλάκιο των χορηγήσεών του και αφετέρου προστατεύει τον δανειολήπτη από μια χορήγηση, την οποία δεν θα μπορέσει να εξυπηρετήσει.

Ως εκ τούτου, σε μακροοικονομικό επίπεδο, αποφεύγεται ο υπερδανεισμός του ιδιωτικού τομέα.

Γενικότερα τα Γραφεία Πίστης, ως Συστήματα Παροχής  Δεδομένων, αποδεδειγμένα επιτελούν βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της υποδομής του χρηματοπιστωτικού συστήματος και κατ’ επέκταση της οικονομίας μιας χώρας και γι’ αυτό αποτελούν έναν από τους τρεις βασικούς πυλώνες ενός αποτελεσματικού οικονομικού συστήματος, συνεισφέροντας στη χρηματοπιστωτική σταθερότητα μίας χώρας.

Οι πληροφορίες στο Αρχείο ενός Γραφείου Πίστης είναι επικουρικού χαρακτήρα για τον πιστωτή και δεν τον υποχρεώνουν να πραγματοποιήσει ή όχι μια συναλλαγή. Τον βοηθούν όμως να τεκμηριώσει καλύτερα την όποια απόφασή του.

Τα Γραφεία Πίστης δε βοηθούν όμως μόνο τους πιστωτές. Μέσω των πληροφοριών που παρέχουν στους δανειολήπτες για την οικονομική τους εικόνα και την πιστοληπτική τους ικανότητα, τους βοηθούν  στον υπεύθυνο δανεισμό, να δανείζονται, δηλαδή, βάσει των πραγματικών τους δυνατοτήτων, προκειμένου να διασφαλίζουν την συνεπή αποπληρωμή των υποχρεώσεων τους και κατ’ επέκταση να διατηρούν ένα υγιές οικονομικό προφίλ, αποφεύγοντας πιθανά μελλοντικά προβλήματα.

 

Εγγραφή στο Newsletter